Garantie

 
Garantie

Bij Nikoi online vijvercentrum krijg je uiteraard de normale productgaranties op je aankoop en gelden natuurlijk alle rechten en plichten van het consumentenrecht. Deze worden ook eenvoudig toelicht op de website van ConsuWijzer.

Vertoont je product een defect?

Stuur dan het product naar ons retour met een kopie van de factuur of aankoopbewijs en een ingevuld reparatieformulier, kies het juiste garantieformulier bij het product. Het garantieformulier vind je onderaan deze pagina.
Soms wordt een onderdeel vervangen, soms krijg je een nieuw exemplaar of we zoeken een andere passende oplossing.

Een garantie geeft extra rechten aan jou als koper, maar is altijd voor een bepaalde duur en met soms met bepaalde voorwaarden (door de fabrikant bepaald). Je hebt altijd een aankoopbewijs nodig en moet de eerste eigenaar zijn van het product. Los van deze voorwaarden houdt NIKOI.NL zich natuurlijk aan je wettelijke rechten die wij logischerwijs naleven. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt dus de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt dus ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Een paar bijzonderheden:

  • Alleen voor Oase vijverpompen geldt een omruilgarantie (mits op voorraad) op alle overige producten zit een reparatiegarantie, daarom worden deze ter beoordeling aangeboden bij de importeur.
  • Wij kunnen helaas geen vervangende pomp leveren. Wij adviseren u bij noodzakelijke producten zoals pompen altijd een reserveproduct bij de hand te hebben.
  • Lever een vijverpomp of andere producten altijd schoon en droog aan, als wij hem moeten schoonmaken wordt het geldende uurloon in rekening gebracht.
  • Zonder overleg van de factuur of aankoopbewijs (zoals een bankafschrift) kunnen wij helaas niet beoordelen of het product bij ons aangekocht is en kan er geen garantie worden verleend, maar de aankoop factuur vind je altijd terug binnen je account hier op de website! Ook dat is weer een extra service van onze kant.
  • Voor reparatie buiten de garantie periode zal je vooraf een prijsopgave van ons ontvangen.
  • Elektrische apparaten zoals vijverpompen, luchtpompen e.d. waarvan de originele gegoten stekker is verwijderd vallen buiten de garantie. Dit omdat de waterdichtheid van het product niet meer voldoet aan de wettelijk gestelde eisen.

Voor lampen gelden onderstaande voorwaarden.

Hoewel alle lampen vooraf getest zijn bestaat er altijd de mogelijkheid dat de lamp eerder stopt met branden. De levensduur van lampen is afhankelijk van meerdere factoren, zoals omgevingstrillingen, aan- en uitschakelen van de lamp, stroompieken, stoten, schokken en warmte-ontwikkeling in de unit. Om die redenen kunnen wij geen garantie geven op de door ons geleverde vervanglampen. Natuurlijk bieden wij wel garantie op lampen die direct na aankomst niet werken of gebroken zijn. Daarom vragen wij u bij ontvangst de vervanglamp te controleren. Indien een lamp niet werkt of kapot geleverd is kunt u dit binnen 48 uur na ontvangst per e-mail aan ons kenbaar maken. Wij zorgen voor een passende oplossing.

Als je een defect apparaat hebt vul dan het het juiste reparatieformulier volledig in.

Wij hebben een reparatieformulier voor vijverpompen, luchtpompen en overige artikelen.
Stuur deze samen met het product en de aankoopbon naar ons.

PDF documentReparatieformulier (vijver)pompen

PDF documentReparatieformulier luchtpompen

PDF documentReparatieformulier overige artikelen

Je kunt het product terug sturen naar:

Nikoi online vijvercentrum
T.a.v. afd. retour en garantie
Druivenstraat 75
4816KB Breda
Nederland

Wacht a.u.b...